Spørsmål og svar

 

Har du noen spørsmål?

Her har vi samlet svarene på de vanligste spørsmålene vi mottar fra våre reisende. Vi håper at du finner svaret på spørsmålet ditt, ellers er du velkommen til å fylle ut vårt kontaktformular eller ring oss på 23 96 58 68 (mandag-fredag, 08:00-17:00).

 

Hvorfor skal jeg bestille min pakkereise gjennom OLKA Express?

På Olka Express setter vi alltid deg og din opplevelse i fokus; vi har en lang tradisjon for å arrangere skreddersydde sportsreiser og vet alle våre produkter innvendig og utvendig. Vi gir deg alltid den beste servicen, fra booking til hjemreise, og kan svare på eventuelle spørsmål som oppstår før og under reisen, uavhengig av om du kontakter oss via telefon, e-post eller kontaktformular. Våre reisende kan alltid føle seg trygge da alle våre bestillinger er beskyttet av svenske Kammarkollegiets reisegaranti.

 

Hvordan bestiller jeg?

Du kan bestille din tur direkte via vår nettside. Der finner du all informasjon om våre turer; priser, tilgjengelighet og informasjon om våre vilkår og betingelser. Du kan også bestille reisen din via telefon eller e-post, det koster ingenting ekstra. Telefon: 23 96 58 68

 

Hva skjer når jeg har bestilt?

Umiddelbart etter bestilling vil du motta en bestillingsbekreftelse via e-post med tilleggsinformasjon om bestillingen.

 

Jeg har gjort en bestilling, men mottok ikke en bestillingsbekreftelse.

Når bestillingen er fullført, vil en bestillingsbekreftelse bli sendt automatisk til e-posten som ble oppgitt ved bestilling. I noen tilfeller kan bestillingsbekreftelsen ende opp i spamposten. Hvis du ikke finner det der, er du velkommen til å kontakte oss på info@olkaexpress.se eller ringe 23 96 58 68.

 

Har OLKA Express still sikkerhet på Kammarkollegiet under reisegarantiloven.

Ja, det har vi. Vi gjør dette for å beskytte våre reisende. Her kan du se hvilken sikkerhet vi lager.

 

Hva er reisegarantiloven, og hvordan fungerer det?

Reisegarantiloven beskytter reisende som har kjøpt en pakkereise. Reisegarantien innebærer at reisearrangører som ordner og selger pakkereiser, må stille sikkerhet ved Kammarkollegiet. Hvis reisearrangøren av en eller annen grunn ikke kan fullføre turen, for eksempel ved konkurs, brukes denne sikkerheten til å kompensere berørte passasjerer. Reisende søker om kompensasjon fra Oppstandelsesstyret. Før du kjøper en pakkereise, kan du sjekke med Kammarkollegiet at reisearrangøren har stillt sikkerhet i henhold til reisegarantiloven.

 

I følgende situasjoner gjelder reisegarantieloven:

1. En pakketur vil bli kansellert før avreise.

2. Hjemtransport på grunn av ikke fullført pakkereise.

 

For spørsmål om hvordan reisegarantiloven beskytter reisen din, vennligst kontakt:

 

Kammarkollegiet
Box 2218
103 15 Stockholm

 

Telefon: +46 87 00 08 00

 

Hvordan betaler jeg?

OLKA Express tilbyr betaling med kortbetaling og faktura gjennom vårt samarbeidspartner Svea Ekonomi.

 

Hvis jeg bare har kjøpt fotballbilletter, hvordan er leveransen?

Leveransen varierer mellom ulike klubber. Vi leverer alt som vanligvis kjøpte billetter til ditt bestilte hotell, men leveringen skjer også som E-billetter, rackbreve og tilbaketrekning på arenaens box office. Eksakt leveringsmetode blir annonsert etter bestilling.

 

Viktig informasjon ved flytt av kampdag for Fotballreiser:

Kampdag kan endres med kort varsel. Det er kundens ansvar å kontrollere kampens eventuelle endringer i spilldag og spilltider. Kampene kan flyttes hvilken som helst dag fra forfallsdagen på grunn av cupspill eller tv-sendinger. Derfor anbefaler OLKA Express at du forlenger oppholdet ditt med en tredje natt i tilfeller der ingen tredje natt er inkludert i pakkereisen. Ved helgkamper anbefaler OLKA Express deg å gå fredag-mandag. Når du bestiller en tur fredag-søndag, hvor en kampendring vil gjøre det nødvendig for reisende å utvide på en tredje natttur, vil OLKA Express hjelpe deg med å bestille turen, men reisende betaler ombookingsavgiften.