FAQ

Har du noe spørsmål kring reisen din? Vi hjelper deg gjerne!

Har du noe refleksjoner?

Her har vi samlet svaren på de vanligste forekommende spørsmålen vi får fra våre reisende. Vi håper at du ska finne svaret på ditt spørsmål, ellers er du varmt velkommen at fylle i vårt kontaktformular eller ringe oss på 23 96 58 68 (mandag-fredag, 08:00-17:00).

Hvorfor ska jeg bestille min pakkereise gjennom OLKA Express?

På Olka Express setter vi alltid deg og din opplevelse i fokus; vi har en lang tradisjon for å arrangere skreddersydde sportsreiser og kan alle våre produkter innvendig og utvendig. Vi gir deg alltid den beste servicen, fra booking til hjemreise, og kan svare på eventuelle spørsmål som oppstår før og under reisen, uavhengig av om du kontakter oss via telefon, e-post eller kontaktformular. Våre reisende kan alltid føle seg trygge da alle våre bestillinger er beskyttet av svenske Kammarkollegiets reisegaranti.

 

Hvordan bestiller jeg?

Du kan bestille din reise direkte gjennom vår nettside. Der finder du all informasjon om våre reiser; priser, tilgjengelighet og informasjon om våre regler og vilkår.

 

Hvordan betaler jeg?

Du betaler trygt og enkelt med Klarna Checkout. I kassen kan du velge flere ulike betalløsninger og blant annet velge å dele din betaling opp, betale på faktura eller direkte med Klarna.

 

Kan jeg dele betalingen opp?

Ja, du kan dele din betaling opp. Vi bruker Klarna Checkout og delbetaling er et av de alternativ for betaling som du kan velge.

 

Prisen på billetten er ikke densamme som jeg har betalet. Hvorfor?

Den pris som står på billetten er et såkalt "face value". Det vil si den pris som billetten opprinnelig solgtes for. Vi kjøper våre billetter av offisielle leverandører og en del av våre leverandører har også underleverandører, dette gjør at prisen øker marginalt. Tilbud og etterspørsel er det som framfor alt styrer prisen. Når en kamp vokser i popularitet stiger etterspørselen og dermed også prisen. Om etterspørselen ikke er så stor kan du ha hell og betale en pris som ligger under face value.

 

Tilkommer det noe avgifter?

Nei, prisen du ser på nettsiden er sluttprisen. Vi legger ikke på noe avgifter uten allt er inkludert i prisen du ser på nettsiden. Hvis du derimot vil delbetale tilkommer det en avgift.

 

Hva skjer når jeg har bestilt?

Umiddelbart etter bestilling vil du motta en bestillingsbekreftelse via e-post med tilleggsinformasjon om din bestilling. Dersom du ikke har fått noen bestillingsbekreftelse i din innboks kan den ha havnet blant din søppel. Sjekk hvis den fins der og kontakt os hvis du ikke finner den.

 

Jeg har gjort en bestilling, men mottok ingen bestillingsbekreftelse.

Når bestilling er fullført, vil en bestillingsbekreftelse bli sendt automatisk til den e-posadresse som ble oppgitt ved bestillingen. I noen tilfeller kan bestillingsbekreftelsen ende opp i søppelposten. Hvis du ikke finner den der, er du velkommen å kontakte oss på [email protected] eller ringe oss på 23 96 58 68.

 

Når vil jeg motta billettene?

Ulike klubber har ulike leveringsmåter som også påvirker tiden for levering. Hva som gjelder for akkurat din kamp fins spesifisert både når du velger din billett og i din bestillingsbekreftelse.

 

Hvordan vil jeg motta billettene?

Leveringene er forskjellig mellom de ulike klubbene. Vi leverer vanligvis kjøpte billetter til ditt bestilte hotell, men levering forekommer også som E-billetter, rek-brev og uthenting på arenaens box office. Eksakt leveringsmåte meddeles etter bestilling. Vær også beredt på at leveringsmåte kan skifte tett på kampdato, forsyn oss alltid med korrekt kontaktinformasjon hvis vi trenger å komme i kontakte med dere om dette.

Vi leverer nesten utelukkende billetter som E-tickets / Print @ home tickets, men levering skjer også til ditt bestilte hotell, rekvisisjonsbrev eller henting i arenaens box office. Du kan enkelt se hva som gjelder for dine billetter før du velger billetttype under "Levering" og på bestillingsbekreftelsen din.

 

Hvor vil vi sitte?

Dere vil sitte innen deres valgte billettkategori. Eksakte plasser står utmerket på billettene deres.

 

Vil vi sitte sammen?

Under hver tilgjengelig kampbillett vi tilbyr på nettstedet, står det hvor mange billetter vi garanterer sammen for den aktuelle billettkategorien.

For eksempel; "Alle billetter sammen", "Ingen sitter alene", "Billetter i par med to" (Pairs Only), etc.

 

Hva innebærer "Pairs only" og "3 seats together"?

"Pairs" og "Pairs only" innebærer at vi kun kan garantere to plasser sammen. Vi kan altså ikke garantere at alle, i et selskap om fler enn to personer, får sitte sammen.

"3 seats together" betyr at vi garanterer at tre personer får plasser/billetter sammen.

Vær oppmerksom på at alle priser er per billett. Er du for eksempel et selskap på tre personer velger du "3 seats together" og du må dermed legge til 3 x billetter i handlekurven.

 

Er transfer inkludert?

Nei.

 

Hva skjer hvis en kamp flyttes?

Kampbilletten er gyldig til den nye datoen. Hvis du har bestilt et hotell hos oss, flytter vi hotelloppholdet slik at det passer den nye kampdatoen. Du kan dermed være sikker på at du aldri kommer til å gå glipp av kampen! Enhver prisforskjell på hoteller på grunn av nye datoer er kundens ansvar.

 

Hvis kampdagen flyttes, er billetten min fortsatt gyldig?

Ja.

 

Viktig informasjon gjeldende flytt av kampdag for fotballreiser.

Kampdag kan endres med kort varsel. Det er kundens ansvar at kontrollere kampens eventuelle endringer i kampdag og spilltider. Kampene kan flyttes noen dag før utsatt kampdato på grunn av cupspill eller tv-sendinger. Derfor anbefaler OLKA Express at du forlenger oppholdet ditt med en tredje natt i tilfeller der ingen tredje natt er inkludert i pakkereisen. Ved helgkamper anbefaler vi deg å reise fredag-mandag. Når du bestiller en tur fredag-søndag, hvor en kampendring vil gjøre det nødvendig for den reisende å forlenge reisen med en trejde natt, vil OLKA Express hjelpe deg med å booke om om reisen, men den reisende betaler ombestillingskostnaden.

 

Er det mulig å avbestille?

Bestilte billetter og pakker til evenement er ikke refunderbare uansett den reisendes personlige omstendigheter. Dersom du har betalet med kort kan du ha en avbestillingsbeskyttelse som omfattes av din kortleverandør. Vi anbefaler deg å kontakte din kortleverandør for mer informasjon.

Vi har ikke mulighet til å videreselge, returnere eller kansellere billetter hos våre offisielle leverandører.

 

Er det mulig å bestille avbestillingsbeskyttelse?

Nei, den muligheten fins ikke.

 

Hva er reisegarantiloven, og hvordan fungerer den?

Reisegarantiloven beskytter reisende som har kjøpt en pakkereise. Reisegarantien innebærer at reisearrangører som arrangerer og selger pakkereiser, må stille sikkerhet hos Kammarkollegiet. Hvis reisearrangøren av noen foranledning ikke kan fullføre turen, for eksempel ved konkurs, brukes denne sikkerheten til å kompensere berørte passasjerer. Reisende søker om kompensasjon fra Oppstandelsestyret. Før du kjøper en pakkereise, kan du sjekke med Kammarkollegiet at reisearrangøren har stillt sikkerhet i henhold til reisegarantiloven.

I følgende situasjoner gjelder reisegarantiloven:
1. En pakketur blir kansellert før avreise.
2. Hjemtransport på grunn av ikke fullført pakkereise.

Ved spørsmål om hvordan reisegarantiloven beskytter reisen din, vennligst kontakt:

Kammarkollegiet
Box 2218
103 15 Stockholm, Sverige

Telefon: +46 870 00 08 00

 

Har OLKA Express stillet sikkerhet hos Kammarkollegiet i henhold til den svenske reisegarantiloven?

Ja, det har vi. Vi gjør dette for at beskytte våre reisende. Her kan du se hvilken sikkerhet vi stiller.

 

Hvordan ser vår Covid-19-policy ut?

Billettene vi tilbyr online er basert på 100% arenakapasitet og oppdaterte priser som vi kan tilby, alt i samarbeid med de offisielle partnerne vi jobber med. Arena -kapasiteten kan imidlertid endre seg. Det kan være en sjanse for at arrangementet du ønsker å delta vil endre seg når det gjelder antall tilskuere, og vi vil igjen ikke få tildelt billettene vi har kjøpt.

Følgende scenario og løsning må vurderes:

Kampen/arrangementet du har bestilt avlyses og spilles ikke på et senere tidspunkt, kapasiteten til antall tilskuere reduseres (og klubben kansellerer billettene) eller kampen spilles uten publikum.

Hvis en av disse omstendighetene oppstår, har du muligheten til å beholde bestillingsbeløpet som en kreditt som kan brukes til et annet arrangement eller refusjon for hele beløpet for delene du har bestilt hos OLKA. Refusjon refunderes senest to uker etter den opprinnelige hendelsesdatoen. Vær oppmerksom på at OLKA ikke kan kansellere / refundere bestilte billetter som vi har formidlet annet enn av de nevnte årsakene. Det vil si at OLKA ikke har noe ansvar ved evt karantene, innreiseforbud eller lignende.

Dersom en kamp/arrangement blir utsatt (postponed) på grunn av covid-19 og flyttet til en senere dato, gjelder kjøpte billetter til ny dato.

Viktig! Vi kan bare refundere deler bestilt med OLKA. Hvis du har bestilt en reise, overnatting eller annen del av en pakke på egen hånd, tilbyr vi ingen form for refusjon eller kompensasjon.

Det ovennevnte gjelder sesongen 2021/2022.

 

Covid -19 - har dere en side der du samler all informasjon?

Ja. Vi samler all informasjon vi har tilgjengelig under "Om OLKA".

Vær oppmerksom på at det er kundens ansvar å gjøre seg kjent med de respektive reglene i landene og arenaene og eventuelle begrensninger.

 

Kampdatoen er ikke den samme på nettstedet ditt som på klubbens?

Eksempel: vi har en kampdato på lørdag, og på klubbens nettsted står det søndag.

Noen ganger kan det skje at vi og klubben har forskjellige kampdatoer. Dette skyldes i de fleste tilfeller at kampdatoen fortsatt er foreløpig. Uansett er kampbilletten du kjøper fra oss gyldig til den faktiske kampdatoen.

 

Er alle OLKAs billetter i hjemmeseksjonen / nøytral delen?

Ja. Med mindre annet er oppgitt, er alle billettene vi tilbyr i hjemmesiden / nøytral delen.

Vær oppmerksom på at bortelagets farger ikke er tillatt, og at dette kan føre til at du blir nektet adgang uten noen rett til refusjon.

For kamper i Champions League er det på noen arenaer ikke tillatt for bortelaget nasjonaliteter / innbyggere å kjøpe billetter som vi formidler. Sjekk med oss ​​før.

 

Hvis billettene mine har "Hotel Delivery" - hva med?

Billetter leveres til hotellet ditt senest kl 22:00 dagen før kamp. For å kunne levere billettene riktig trenger vi følgende info: Send e-post til hele hotellnavnet, adresse, hvilket navn hotellet er booket inn og innsjekkingsdato til [email protected]. Ikke glem å oppgi ditt bestillingsnummer. Hvis du ikke kjenner ditt hotellnavn for øyeblikket, må denne informasjonen sendes til oss på e-post senest 14 dager før avreise.

MERK! Dette gjelder kun dersom billettene dine har "Hotel Delivery" som leveringsmåte i bestillingsbekreftelsen.

 

Hva er en autorisert forhandler?

 

En autorisert forhandler utpekes direkte av individuelle klubber og offisielle underleverandører for å tilby fans og reisende den sikreste og mest pålitelige måten å kjøpe billetter på. OLKA er stolte av å være en autorisert forhandler for mange klubber og ettersom vi har en fast tildeling for hver kamp, ​​kan vi tilby alle billettene vi selger.

 
Laddar...
Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.