FAQ

Har du noe spørsmål kring reisen din? Vi hjelper deg gjerne!

Har du noe refleksjoner?


Her har vi samlet svaren på de vanligste forekommende spørsmålen vi får fra våre reisende. Vi håper at du ska finne svaret på ditt spørsmål, ellers er du varmt velkommen at fylle i vårt kontaktformular eller ringe oss på 23 96 58 68 (mandag-fredag, 08:00-17:00).

Hvorfor ska jeg bestille min pakkereise gjennom OLKA Express?

På Olka Express setter vi alltid deg og din opplevelse i fokus; vi har en lang tradisjon for å arrangere skreddersydde sportsreiser og kan alle våre produkter innvendig og utvendig. Vi gir deg alltid den beste servicen, fra booking til hjemreise, og kan svare på eventuelle spørsmål som oppstår før og under reisen, uavhengig av om du kontakter oss via telefon, e-post eller kontaktformular. Våre reisende kan alltid føle seg trygge da alle våre bestillinger er beskyttet av svenske Kammarkollegiets reisegaranti.

 

Hvordan bestiller jeg?

Du kan bestille din reise direkte gjennom vår nettside. Der finder du all informasjon om våre reiser; priser, tilgjengelighet og informasjon om våre regler og vilkår. Det går også fint at bestille reisen din via telefon eller e-post, det koster ikke noenting ekstra. Telefon: 23 96 58 68

 

Hvordan betaler jeg?

Du betaler trygt og enkelt med Klarna Checkout. I kassen kan du velge flere ulike betalløsninger og blant annet velge å dele din betaling opp, betale på faktura eller direkte med Klarna.

Her kan du lese mere hvordan du betaler din reise.

 

Kan jeg dele betalingen opp?

Ja, du kan dele din betaling opp. Vi bruker Klarna Checkout og delbetaling er et av de alternativ for betaling som du kan velge.

 

Prisen på billetten er ikke densamme som jeg har betalet. Hvorfor?

Den pris som står på billetten er et såkalt "face value". Det vil si den pris som billetten opprinnelig solgtes for. Vi kjøper våre billetter av offisielle leverandører og en del av våre leverandører har også underleverandører, dette gjør at prisen øker marginalt. Tilbud og etterspørsel er det som framfor alt styrer prisen. Når en kamp vokser i popularitet stiger etterspørselen og dermed også prisen. Om etterspørselen ikke er så stor kan du ha hell og betale en pris som ligger under face value.

 

Tilkommer det noe avgifter?

Nei, prisen du ser på nettsiden er sluttprisen. Vi legger ikke på noe avgifter uten allt er inkludert i prisen du ser på nettsiden. Hvis du derimot vil delbetale tilkommer det en avgift.

 

Hva skjer når jeg har bestilt?

Umiddelbart etter bestilling vil du motta en bestillingsbekreftelse via e-post med tilleggsinformasjon om din bestilling. Dersom du ikke har fått noen bestillingsbekreftelse i din innboks kan den ha havnet blant din søppel. Sjekk hvis den fins der og kontakt os hvis du ikke finner den.

 

Jeg har gjort en bestilling, men mottok ingen bestillingsbekreftelse.

Når bestilling er fullført, vil en bestillingsbekreftelse bli sendt automatisk til den e-posadresse som ble oppgitt ved bestillingen. I noen tilfeller kan bestillingsbekreftelsen ende opp i søppelposten. Hvis du ikke finner den der, er du velkommen å kontakte oss på info@olkaexpress.se eller ringe oss på 23 96 58 68.

 

Når vil jeg motta billettene?

Ulike klubber har ulike leveringsmåter som også påvirker tiden for levering. Du får mer informasjon om den beregn leveringstiden og leveringsmåten i din bestillingsbekreftelse.

 

Hvordan vil jeg motta billettene?

Leveringene er forskjellig mellom de ulike klubbene. Vi leverer vanligvis kjøpte billetter til ditt bestilte hotell, men levering forekommer også som E-billetter, rek-brev og uthenting på arenaens box office. Eksakt leveringsmåte meddeles etter bestilling. Vær også beredt på at leveringsmåte kan skifte tett på kampdato, forsyn oss alltid med korrekt kontaktinformasjon hvis vi trenger å komme i kontakte med dere om dette.

 

Hvor vil vi sitte?

Dere vil sitte innen deres valgte billettkategori. Eksakte plasser står utmerket på billettene deres.

 

Vil vi sitte sammen?

Vi har en ingen-sitter-alene-garanti. Dere kan som dårligst bli plassert 2+2. Vi kan ikke garantere at større selskaper får sitte sammen, men vår ambisjon er alltid at hele selskaper ska få sitte sammen. Dersom dere kjøper to eller tre billetter så garantereer vi at alle sitter sammen. Hvis du kjøper fire eller flere billetter så kan dere bli oppdelt i mindre grupper, men vi garanterer at ingen sitter alene.

 

Er transfer inkludert?

Nei.

 

Hva skjer hvis en kamp flyttes?

Ved kampendring som medfører at kampen spilles utenfor bestilt flytid hjelper OLKA i første hånd til med billett til annen kamp under reisetiden. Dersom den reisende har bestilt fly og hotell gjennom OLKA og heller vil se den opprinnelige kampen hjelper vi til med ombestilling til beste mulige pris for den reisende. Eventuelle merkostnader står den reisende for.

 

Hvis kampdagen flyttes, er billetten min fortsatt gyldig?

Ja.

 

Viktig informasjon gjeldende flytt av kampdag for fotballreiser.

Kampdag kan endres med kort varsel. Det er kundens ansvar at kontrollere kampens eventuelle endringer i kampdag og spilltider. Kampene kan flyttes noen dag før utsatt kampdato på grunn av cupspill eller tv-sendinger. Derfor anbefaler OLKA Express at du forlenger oppholdet ditt med en tredje natt i tilfeller der ingen tredje natt er inkludert i pakkereisen. Ved helgkamper anbefaler vi deg å reise fredag-mandag. Når du bestiller en tur fredag-søndag, hvor en kampendring vil gjøre det nødvendig for den reisende å forlenge reisen med en trejde natt, vil OLKA Express hjelpe deg med å booke om om reisen, men den reisende betaler ombestillingskostnaden.

 

Er det mulig å avbestille?

Bestilte billetter og pakker til evenement er ikke refunderbare uansett den reisendes personlige omstendigheter. Dersom du har betalet med kort kan du ha en avbestillingsbeskyttelse som omfattes av din kortleverandør. Vi anbefaler deg å kontakte din kortleverandør for mer informasjon.

 

Er det mulig å bestille avbestillingsbeskyttelse?

Nei, den muligheten fins ikke.

 

Hva er reisegarantiloven, og hvordan fungerer den?

Reisegarantiloven beskytter reisende som har kjøpt en pakkereise. Reisegarantien innebærer at reisearrangører som arrangerer og selger pakkereiser, må stille sikkerhet hos Kammarkollegiet. Hvis reisearrangøren av noen foranledning ikke kan fullføre turen, for eksempel ved konkurs, brukes denne sikkerheten til å kompensere berørte passasjerer. Reisende søker om kompensasjon fra Oppstandelsestyret. Før du kjøper en pakkereise, kan du sjekke med Kammarkollegiet at reisearrangøren har stillt sikkerhet i henhold til reisegarantiloven.

I følgende situasjoner gjelder reisegarantiloven:
1. En pakketur blir kansellert før avreise.
2. Hjemtransport på grunn av ikke fullført pakkereise.

Ved spørsmål om hvordan reisegarantiloven beskytter reisen din, vennligst kontakt:

Kammarkollegiet
Box 2218
103 15 Stockholm, Sverige

Telefon: +46 870 00 08 00

 

Har OLKA Express stillet sikkerhet hos Kammarkollegiet i henhold til den svenske reisegarantiloven?

Ja, det har vi. Vi gjør dette for at beskytte våre reisende. Her kan du se hvilken sikkerhet vi stiller.

 

Hva har dere for integritetspolicy?

Her kan du lese detaljert om hvordan vi håndterer din personlige informasjon og hvordan vi bruker cookies.