Særskilte reisevilkår

Særskilte reisevilkår


Bookede billetter

Bookede billetter/pakker til evenementer tilbakebetales ikke, uansett deltakernes personlige omstendigheter.

OLKA Sportresor AB (i fortsettelsen kalt OLKA) har intet ansvar når evenementer flyttes, avbrytes eller innstilles. For eksempel innrømmes ingen tilbakebetaling ved eventuelle avbookinger dersom kamp flyttes fra planlagt dag til annen helge- eller hverdag. Dersom kampen innstilles på grunn av dårlig vær gjelder kampbilletten for den nye kampdatoen, og OLKA er ikke pliktig til å tilbakebetale eventuelle reisekostnader.

Ved kampendringer som medfører at kampen spilles utenfor booket flytid, gjelder følgende:
1) OLKA hjelper i første omgang til med billett til en annen kamp innen reisetiden.
2) Om den reisende heller vil booke om fly og hotell for å kunne se den opprinnelige kampen, hjelper OLKA med ombooking til best mulige pris for den reisende, dog er det alltid den reisende som står for eventuelle merkostnader ved dette.

Normalt er det ikke mulig å booke om eller endre navn på flybillettene uten ekstra kostnad, og i de aller fleste tilfellene er det heller ikke mulig å få penger tilbakebetalt ved eventuell avbooking. Kontakt oss for informasjon om hva som gjelder for akkurat din flyreise – dersom flyreisen er booket via OLKA.

OLKA har intet tilbakebetalingsansvar dersom reisende blir avvist fra arenaen på grunn av eksempelvis dårlig oppførsel eller at en reisende, ikledd feil kampdrakt, prøver å komme seg inn på feil tribune. Vi anbefaler ingen å bære skjerf eller kamptrøye på arenaen. Det er den reisendes eget ansvar å sette seg inn i gjeldende regelverk angående oppførsel ved hvert enkelt evenement. Ansvar for å kontrollere eventuelle endringer i kampdag og spilletid, noe som skjer ofte, påhviler også den reisende. Matchbillettene leveres som oftest til hotellet som overlater billettene til den personen som står oppført som kontaktperson på bookingbekreftelsen. Vær oppmerksom på at enkelte billetter kan være årskort/sesongkort, og det er veldig viktig at disse leveres tilbake i henhold til anvisning. Hvis ikke blir vi nødt til å debitere kunden for dette. Vi kan kun garantere billetter i par om to.

Kjøpt billett til evenement kan ikke selges videre, da det kan være ikke-tillatt eller ulovlig, og kan medføre rettslige følger.

Flyreisen

OLKA har ikke ansvar for flytransport som inngår i pakkereisen. OLKA er heller ikke ansvarlig for forsinkelser på bookede flyreiser eller overganger til avreisestedet i pakkereisen. Det enkelte flyselskap har egne regler, og det er den reisendes plikt å skaffe seg kjennskap til disse. Flyselskapene har heller intet ansvar for øvrige deler av pakkereisen. Flynummer og avreisetider kan endres. Gå nøye gjennom reisepapirene du har fått.

Vi reserverer oss mot at bagasjereglene kan bli endret.

Betaling av reise

Samtlige betalingsløsninger er av OLKA Sportresor AB overlatt til Klarna Bank AB. Vi bruker Klarna Checkout og tilbyr flere alternativ for betaling:

✓ Delbetaling via Klarna
✓ Faktura via Klarna
✓ Betale direkte med Klarna
✓ Kortbetaling med VISA og Mastercard

Vilkår for Klarna finner dere i vår kasse under respektive betalingsalternativ.

Klarnas brukervilkår finner du her.

Ved booking av eventuell flyreise via OLKA, belastes denne kostanden direkte ved bookingtidspunktet.

Avbestillingsbeskyttelse

Vi anbefaler de reisende å tegne avbestillingsforsikring via oss for å beskytte dere mot uforutsette hendelser som sykdom, vesentlig skade i hjemmet, oppsigelse fra arbeid eller lignende. Vi samarbeider med Solid Försäkringar.

Reisepapirer

Det er den reisendes eget ansvar å kontrollere at alle reisepapirer er korrekte når de kommer, og omgående påpeke eventuelle feilaktige opplysninger.

Adresseendring

Adresseendring, inkludert endring av e-postadresse eller telefonnummer, etter bookingstidspunktet må meldes til OLKA omgående. Det for at vi skal kunne nå den reisende med informasjon om eventuelle endringer i timeplanen og annen viktig informasjon for å gjennomføre reisen. Eventuell reklamasjon på reise skal være hos OLKA senest 15 dager etter avsluttet reise, og skal være skriftlig. Reklamasjoner som kommer inn senere enn det blir ikke behandlet.

Annet

OLKA reserverer seg for endring av reiseplan/reisevei eller priser som kan skje som følge av omstendigheter utenfor OLKAs kontroll. Det kan være snakk om heving av transportkostnader, valutaforandringer, endret antall reisende, flyplassavgifter, flyskatter m.m.

Pass/Visum

Den reisende er pliktig å medbringe gyldig pass ved reiser utenfor Norden. Der det kreves visum er det den reisendes ansvar å ordne det. OLKA tar intet ansvar dersom den reisende nektes visum, så visum bør sikres før reisen bookes. OLKA tar heller intet ansvar for reisende som nektes innreise til landet av grunner som ligger utenfor OLKAs kontroll.

OBS! For reiser til USA gjelder spesielle regler som du finner her.

Aldersgrense

OLKA har en aldersgrense på 18 år for reisende som vil booke billett eller pakkereise. Dersom ingen i selskapet er over 18 år kreves det signatur fra en foresatt eller verge for booking av reise.